sayang2 buntal

13 Jan 2013

alhamdulilah..terima kasih

Assalamualaikum and hai =))


hei korang..cuba korang paham betul2 maksud tu?? mendalam kan..hehehe.. buntal pernah menyakiti orang yang pernah buntal sayang..tapi.. benda tu terjadi dan terkena kat buntal balik.. memang perit bila dipermainkan dan ditipu hidup2 oleh orang kita sayang sekali.. perit nye hanya Allah jer yang tahu.. =')


dulu.. bila buntal terlalu sayang yang amat, buntal tak dipedulikan oleh orang yang disayangi..macam nak tumbuk2 jer..hehehe..gurau jer... tapi..alhamdulilah.. dengan kesabaran yang buntal alami telah dibalas dengan hadirnya seorang kaum adam yang bernama muhamad rizal bin abdul rahman.. he is my old friend at  kindergarten.. dan dia kawan keapda jiran saya.. kalau diingat balik memang kelakar and sweet..sweet ker?? hehehe..sori awak >,<

sebenarnya buntal dah lama kawan ngan dia..tapi tak berapa sangat macam kawan2 buntal lama dulu..buntal rapat dengan dia sejak hari raya tahun lepas..masa tu buntal pergi openhouse dekat rumah kawan buntal dekat taman kiaramas.. masa tu buntal tak kenal sangat rupanya macam ni.. sekali tibe2 dia tegur buntal.. "eh, nad yg dulu tadika al-husna kan, yang suka nangis tu".. hahaha..ok..malu gila masa tu.. buntal pon jawab.. " erm, hehe,.. tapi ni siapa ea?? tak cam sangat lah".. dia jawab.. " rizal.. yg dulu budak nakal yang suka kacau"..then, buntal pon ingat.. =,=

lepas tu.. buntal pon memulakan perkenalan..tapi..masa tu, hati buntal masih sayangkan cik tedd..tapi..tu dulu taw.. sebenarnya..masa buntal belum couple balik dengan cik tedd buat kali ketiga.. dia ada menyatakan hasrat.. hasrat ape?? jeng jeng.. dia sebenarnya suka kat buntal.. ya Allah.. masa tu tak tahu nak cakap macam mana..yelah.. masa tu kan buntal sayang gila2 kat cik tedd, mana buntal nak terima lelaki lain kan..so..buntal cakap kat dia, buntal minta maaf yang buntal tak boleh terima dia,.. sebab masa tu hati buntal ada nama si dia..erm..

dalam sebulan ( 2tahun sebenarnya ) buntal couple ngan dia.. buntal xpernah dapat kebahagiaan..ada tu memang ada..tapi sikit jelah.. hahaha.. ada buntal kesah.. buntal mendiamkan diri.. buntal jadi macam orang yang hidupnya xtentu arah.. lepas tu, kawan buntal ajak keluar pergi bandar.. masa tu buntal tak tahu ada dia.. dah sampai,, buntal tengok,. eh... ada dia.. dia yang tegur buntal dulu..dan ayat pertama dia cakap.. " kenapa muka nad pucat"??.. see.. dia perasan.. orang yang dulu buntal sayang takde nak perasan..sebab dia tengah suka kat seseorang..buntal tahu.. :D

dalam berapa minggu buntal "single", buntal banyak bersama ngan dia..sebab buntal selalu lepak ngan kawan2 buntal..masa tu, buntal tengah exam spm.. memang betul masa tu, buntal hilang fokus..sekali si dia datang, suruh luahkan ape yang buntal pendamkan.. sekali tibe2 ada satu kenangan yang buntal tak boleh lupa apabila dia cakap dia nak jadikan buntal awek dia.. masa tu, sedih buntal hilang..  buntal cakap ngan dia,.. dia tak tahu kisah silam buntal sebelum ni.. then.. dia cakap dia tak kisah.. sebab dia terima buntal siapa buntal sekarang bukan buntal yang dulu.. :)

kepada muhamad rizal bin abdul rahman.. terima kasih kerana jadi seorang teman yang ada ketika suka dan sedih.. tarikh 12.12.2012 akan saya ingat sampai bila2..sebab tarikhnya cantik sekali..saya akan mencuba menyayangi awak seperti saya pernah menyayangi bekas kekasih hati saya.. walaupun saya selalu buat awak nangis, tapi..hati saya sudah mula sayangkan awak.. awak.. walaupun dulu saya permainkan perasaan orang..tapi dengan hadirnya awak,, saya berubah.. tapi.. saya berubah juga kerana Allah.. terima kasih sebab selama ni menasihati saya ketika saya lalai.. awak.. kalau awak jodoh saya..saya terima awak dengan seadanya.. in sha Allah..



DEAR,
nadhirah



TERIMA KASIH SINGGAH, BACA DAN KOMEN :)

2 comments:

Farina Hunny said...

lelaki yang ikhlas tidak akan meminta kita untuk jadi teman wanita semata-mata . tetapi berniat untuk memperisterikan (:

noor nadhirah said...

thanks kak farina dgn nasihat tu.. in sha Allah.. kalau kami ada jodoh.. kami akan ke arah itu.. adik berserah semuanya kat Allah.. =)

diubah suai oleh cik buntal