sayang2 buntal

8 Jan 2013

Allah sayangkan semua hambanya...

Assalamualaikum and hai.. ^__^

amacam tahun baru korang?? adakah semuanye okay??? kalau okay, say "alhamdulilah".. itu semua nikmat yang Allah bagi..jangan lupa bila senang nanti..just ingatkan jer..hehehe..tahun baru ni..buntal okay jugak macam orang lain, cuma satu jer buntal kecik hati..why??? ermm..sebenarnye buntal taknak cerita..tapi..buntal tulis ni sebagai pengajaran bagi buntal...

sebenarnya..buntal ada seorang kawan..ye..buntal kenal dia masa form 2 sampai sekarang..buntal pernah bohong dan tipu ngan dia..ape yang buntal tipu tu..biarlah antara buntal ngan dia jelah tahu.. memang dia kecewa ngan buntal masa tu..yeah..buntal pon sedar atas kesilapan buntal yang buntal buat selama tu..tapi.. hati manusia boleh berubah kan..daripada jahat pergi baik.. itu semua kuasa Allah.. sejujurnya.. buntal adalah baca status fb dia.. memang buntal terasa apa yang dia tulis..tapi.. biarlah..itu hak dia apa dia nak tulis.. tapi.. kenapa masa dia nak tulis tu, tak pikir perasaan orang..buntal tak pernah berdendam pon ngan dia..tapi, kenapa dia jadi macam tu?? sedih..

wahai kawan ku..walaupon kau dah tak anggap aku ni sahabat kau.. tapi..aku masih anggap.. semua orang pernah buat silap..tak kira lah yang kecil mahupun yang besar.. sebab tu orang cakap, kalau dah buat salah..cepat2 solat taubat sebelum terlambat... yeah.. aku dah buat.. tapi..kenapa kau marah sangat dengan aku..yang lepas biarlah lepas..aku tahu, aku pernah mainkan perasaan kawan laki kau..tapi.. aku dah minta maaf kan..aku pon ngan dia dah takde pape lagi.. kiteorang dah putus secara baik..jadi..kenapa sampai hari ni kau harus berdendam ngan aku?? berubah lah sayang... kita hidup ni jangan selalu sangat berdendam atau sakit hati..kalau tak suka, jumpa depan2.. selesaikan semuanye.. kau tahu..kalau kita mati, kalau seseorang tu masih tak maafkan kita..mati kita tak tenang..jadi..aku dah maafkan kau .. sebab aku taknak tengok kau terseksa...

walau pon kau duduk jauh mana sekali pon..aku tak pernah jemu doakan untuk kau..supaya marah dan  dendam kau tu reda.. biarlah kita kawan macam dulu..buang yang keruh, ambil yang jernih... kita berdamai okey..aku tak pernah nak perburukkan kan kau kat laman sosial.. aku memang marah..tapi..aku takde sampai perburukkan orang.. sebab aku nak jaga perasaan kawan2 aku.. biarlah hati aku ni takde sape2 yang kesah.. sebab aku ada Allah dan mak abah aku..

maaf lah yer sebab buntal update ni ada guna perkataan kau aku.. sebab tu buntal cakap tadi..buntal tulis ni nak jadikan sebagai pengajaran.. semua hamba Allah akan diuji.. semasa diuji..kenalah perbanyakkan sabar..tapi..sabar manusia ada had.. tapi..kita tak boleh cepat melenting.. Allah tak suka tengok hambanya cepat mudah mengalah dan putus asa..jadi..buntal redha dengan ujian yang maha esa.. setiap yang diuji, Allah sayangkan hambanya.. insyaallah..


DEAR,
nadhirah

TERIMA KASIH SINGGAH, BACA DAN KOMEN :)

No comments:

diubah suai oleh cik buntal